Het grote misschien (Dutch Edition)

£9.9
FREE Shipping

Het grote misschien (Dutch Edition)

Het grote misschien (Dutch Edition)

RRP: £99
Price: £9.9
£9.9 FREE Shipping

In stock

We accept the following payment methods

Description

De schrijver van dit boek, John Green, is zelf gefascineerd door laatste woorden. Voor hem begon die passie toen hij twaalf was. In het boek is Miles (Prop) gefascineerd door laatste woorden. Titelverklaring

Wat me meteen opviel als ik het boek begon te lezen was dat er elke pagina afgeteld werd. Zo stond er dus op de eerste pagina: 'honderdzesendertig dagen ervoor'. Maar voor wat? Het is pas de nacht dat Alaska sterft er op een lege pagina 'erna' staat. Ik vind het erg tof dat ze hoofdstukken zo genummerd zijn omdat je als lezer echt wil weten wat er nu precies zal gebeuren binnen honderdzesendertig dagen. De karakters van de personages worden doorheen het boek goed beschreven waardoor je je echt kan inleven wanneer Alaska sterft, net omdat je weet hoeveel ze betekent voor haar vrienden. Het schuldgevoel dat leeft bij Kolonel, Prop en Takumi omdat ze hun vriendin niet hebben tegengehouden die nacht is voelbaar net als het verdriet waar ze mee moeten leren omgaan. Een bijzonder moment vond ik wanneer Prop, Kolonel en Alaska elkaar net leerden kennen en Prop vertelde dat hij de laatste woorden van (bekende) mensen onthoudt. Alaska besloot hem te ondervragen en vroeg wat de laatste worden van president Kennedy waren. Prop's antwoord: ' Iemand zei: " U kunt niet zeggen dat de mensen in Dallas niet van u houden meneer de president" en toen zij hij: " Dat is wel duidelijk", en toen werd hij doodgeschoten.' Eenmaal aangekomen op Culver Creek maakt Miles kennis met zijn kamergenoot Chip Martin – de Kolonel – en met Alaska Young. Slimme, grappige, mooie, onvoorspelbare, sexy Alaska, voor wie Miles als een blok valt en die hem Het Grote Misschien in katapulteert – Miles ontredderd achterlatend. Op een avond zijn de Kolonel, Alaska en Prop samen op een kamer. Ook dit is verboden maar, net zoals bij roken en drinken, weten de Kolonel en Alaska dit soort dingen goed verborgen te houden. In een dronken bui, maar toch ook volledig bij hun verstand, kussen Alaska en Prop elkaar. Alaska stopt en zegt dat er later een vervolg komt. Daarna gaan ze slapen. Maar midden in de nacht wordt Alaska wakker van de telefoon en belt ze met Jake, die belt voor hun jubileum. Midden in hun telefoongesprek roept Alaska opeens dat ze iets vergeten is en dat ze weg moet. Even later roept ze dit ook tegen Prop en de Kolonel, en dat ze haar moeten helpen weg te komen. Met het overige vuurwerk van de stunt leiden Prop en de Kolonel de Adelaar af en kan Alaska met de auto ontsnappen. De adelaar is een docent die op de campus woont. Hij controleert alle studenten op roken, drinken en alles wat met overtredingen te maken heeft. Hij lijkt heel streng maar vind het soms zelf ook vervelend als hij een leerling straf moet geven. Daarnaast kan hij de grap om Alaska te eren ook wel waarderen, wat weer een zachte kant van hem laat zien. Quotes De gebeurtenis die de verdeling tussen ervoor en erna van elkaar scheidt, is de dood van Alaska. Het boek begint met honderdzesendertig dagen ervoor en eindigt ook met honderdzesendertig dagen erna. Decor

Tijd

De Kolonel en Prop geven zichzelf de schuld, ze hadden haar nooit moeten laten gaan. Maar aan de andere kant was ze zelf altijd zo onbehouwen geweest. Ook Takumi vertelt later dat hij haar die avond nog heeft gezien en dat hij zich ook schuldig voelt. Ze gaan samen op onderzoek uit om uit te zoeken of Alaska zelfmoord heeft gepleegd of niet en om uit te zoeken waar ze naar toe ging, waarom moest ze opeens weg?

Als laatste beschrijft Miles dat het Grote Misschien hem uit zijn handen is geglipt: 'daarom kwam ik hierheen opzoek naar een Groot Misschien, naar echte vrienden en een niet-enkel-onbeduidend leven. En toen verknalde ik het en de Kolonel verknalde het en Takumi verknalde het en ze glipte ons door de vingers' (pagina 248). Het grote misschien’ heeft een enorme indruk op mij gemaakt. Een mix van filosofie, tragedie en humor. Een boek dat je zeker bij zal blijven.Leven en dood is een belangrijk motief in het verhaal. In het hele boek worden verschillende religies aangehaald die een theorie hebben over het leven en het leven na de dood. Hier moeten de studenten verslagen over schrijven, boeken over lezen en over redeneren. Ook in Props hoofd is het een belangrijk onderwerp en het blijft aan hem knagen, des te meer als Alaska overlijdt. Schoolleven



  • Fruugo ID: 258392218-563234582
  • EAN: 764486781913
  • Sold by: Fruugo

Delivery & Returns

Fruugo

Address: UK
All products: Visit Fruugo Shop