Sit Down, Magic Maze, Strategy Card Game, Ages 8+, 1-8 Players, 15+ Minutes Playing Time

£9.995
FREE Shipping

Sit Down, Magic Maze, Strategy Card Game, Ages 8+, 1-8 Players, 15+ Minutes Playing Time

Sit Down, Magic Maze, Strategy Card Game, Ages 8+, 1-8 Players, 15+ Minutes Playing Time

RRP: £19.99
Price: £9.995
£9.995 FREE Shipping

In stock

We accept the following payment methods

Description

The theme doesn’t really make any sense. I think a theme similar to the one used in Professor Evil and the Citadel of Time would have worked well here.

Oh, did I forget to mention that part? That’s right, you can’t talk. You do however receive a large red wooden pawn called the “Do Something” pawn. This is a fantastic tool for ruining relationships, frustrating your wife, or for looking like a fool. You can’t do anything else to communicate other than place this pawn in front of another player. It’s not entirely hopeless though as you do have ways to replenish lost time and communicate in a more civilised manner. There are spaces on some tiles that allow you to flip over the sand timer. These are one time uses and should be used sparingly; only when necessary! The great thing about using them (other than getting more time that is) is that you are allowed to talk. You can talk until someone takes an action.Magic Maze is a great way to learn just how unaware you can actually be. Magic Maze is a co-operative, real-time game released in 2017 by Sit Down!, that was nominated for the Spiel des Jahres award. In this game players take on the actions available to four heroes who are trying to steal new weapons from a nearby mall and escape with them. This means no one person controls the Mage, you all do.

In terms of putting the components together it’s fairly straight forward and takes very little time.Gathers information for WordPress by themselves, first party analytics tool about how WP services are used. A collection of internal metrics for user activity, used to improve user experience. Be wary though as this uses up your precious time. Finding the balance between planning and just winging it is a huge part of the Magic Maze game. The Turning Point If the sand timer runs out, you have lost the game! But each time a Hero pawn is moved onto an available Sand Timer space, you must immediately flip the sand timer, regardless of whether that gets you more or less time. Important: do not use a regular timer instead of a sand timer; the result is not the same! In this example, moving the orange Hero pawn to the orange Exploration space requires three actions:

At the bottom of the maze, there’s a spinner that head towards a narrow ramp to get to another railing.

A set like this needs a video review to do it justice, but my videographer is currently on holiday in Canada, so you'll have to look elsewhere for one, I'm afraid. Hero casts Banishment on himself, spell is cast but doesn't take effect. Mage drops the Maze spell, Hero reappears then Banishment procs and Hero is gone (which in my world, won't work while inside the Abyss). So here, does Banishment proc since it was cast while inside Maze or does the power of the Abyss counter it?

Az fontos egyébként, hogy hozzászokjunk a játékhoz, ismerjük ki egymást, legyen valami taktikánk, tanuljunk a hibáinkból, és ne féljünk attól, hogy veszíteni fogunk, mert valószínűleg fogunk. Ha megtörténik, lehet tanulni és fejleszteni a technikánkat, hogy következőre még jobban mehessen. Jó "modulárisan" felépíteni a játékmenetünket, tehát mindig 1-1 új nehezítő tényezőt bevenni a játékba, ha már kellően összecsiszolódtunk. Ez az elején jelentheti akár azt is, hogy kevesebbet beszéljünk vagy mutogassunk, vagy egyáltalán ne tegyük. Nagyon nehéz megállni, hogy semmiféle kommunikáció nem lehet közöttünk, mert hozzá vagyunk szokva, hogy beszéddel kooperálunk. Ez egyébként szintén nagy erőssége a játéknak, hogy nem igazán ad lehetőséget a dominánsabb típusú játékosoknak, ha ők már sokkal tapasztaltabbak, mint a többiek, hiszen attól még csak egy irányba tudja léptetni továbbra is a bábukat. Türelmesnek kell lennünk, és a kooperáció felé kell vinnünk a tanulságok leszűrését, és nem szabad hagyni, hogy sárdobálás legyen belőle, ugyanis az hihetetlen módon csökkentheti a játékosok morálját és az élvezeti faktort. Élvezzük, nevessünk magunkon, tanuljunk a hibáinkból, és egy remek társasjátékkal lesz dolgunk! Hát két próbajátékot is bebuktunk. Úgy látszik a mi kis csapatunk nem tud csendben lenni. Mi végig kiabáltuk mutogattuk az egész játékmenetet de csak elbuktuk a homokóra bizony csak pergett , pergett. A játék jópofa , pörgős , ha valakinek tényleg csendben sikerül is megoldania az előtt emelem kalapom . Mi elbuktunk. The game's brilliance is delivered through one simple rule; You can’t talk or communicate in anyway other than using the “Do Something Pawn.” That means no hand gestures, eye gestures, or even farting in Morse code! Cutting the tape and pouring out the contents reveals four numbered bags, an unnumbered bag of large pieces, and the instruction manual. It’s all pretty typical of any LEGO set nowadays. A „Magic Maze – Fogd és fuss” egy valós idejű kooperatív játék, amit csendben kell játszani. Közösen kell gondolkodnotok, de nem beszélhettek. Egymásra lesztek utalva. Teljesen. Közösen irányítotok minden bábut, de mindenki csak egy vagy két irányba. Vagyis ha egy játékos észak felé tudja mozgatni a bábukat, akkor észak felé csak ő tudja, senki más. Így neki kell észrevennie azokat a helyzeteket, amikor egy-egy hősnek észak felé kell mozognia, hiszen a többiek nem is szólhatnak hozzá, legfeljebb erős pillantásokkal és a „Csinálj már valamit” bábuval kommunikálhatják felé. És ha le tudtok lépni, mielőtt a riasztó megszólal, nincs megállás: újra meg újra visszatértek, mert a zsákmány sosem elég! Csakhogy az elvarázsolt pláza egyre nehezebben hagyja magát meglopni... Felfedezni a plázát, kirabolni a boltokat és lelécelni. 3 percetek van rá – meg még amennyit szereztek mellé!Azért még nekünk is jó pár szintet bele kell még raknuk, de szerintem az az idő is végig izgalommal és nevetéssel fog történni. És valószínű sokkal jobban bele lehet jönni ebbe a játékba, ha ráérez az ember, valószínűúgy még jobb, de az még a jövő zenéje nálunk, addigis a nevetve-bénázós részét kiélvezzük. The biggest challenge in Magic Maze is keeping your mouth shut, but when you manage that you discover a fantastic co-op game that is quite unlike anything else I’ve played. The game starts easy and gradually brings in more and more challenge and uniqueness but can be kept (relatively) simple for families too. The rulebook contains tutorials which serve to teach the rules in a gradual way. It’s a clever way of helping children to understand the rules but it also means everyone can start playing sooner rather than later.



  • Fruugo ID: 258392218-563234582
  • EAN: 764486781913
  • Sold by: Fruugo

Delivery & Returns

Fruugo

Address: UK
All products: Visit Fruugo Shop